Ako pripraviť obrázky produktov pre elektronický obchod

Biščo, Michal | 10. 4. 2012

V prípade, že prevádzkujete elektronický obchod, je dôležité venovať dostatok času kvalitnej príprave obrázkov produktov. Často práve obrázky rozhodujú o tom, či si návštevník u vás kúpi produkt alebo objedná službu. Kupujúci nemá možnosť vziať tovar do rúk, ani si ho reálne odskúšať, a preto je odkázaný iba na informácie, ktoré mu poskytnete. Čím viac si dáte záležať na ich kvalite, tým sú vaše šance na úspech väčšie.

Mnohí z vás sa pri nakupovaní cez internet určite stretli s tým, že k požadovanému produktu nebol k dispozícii obrázok alebo fotografia. Rovnako je bežné, že tovar síce obrázok má, ale nie je možné si ho ani po kliknutí na náhľad pozrieť vo väčšom rozlíšení. Buď sa zobrazí v rovnakom rozmere ako náhľad alebo sa roztiahne, čím sa rozmaže a znekvalitní. Ako teda postupovať pri výbere a príprave obrázkov pre e-shop?

Zdroje fotografií

Pri hľadaní zdroja fotografií máte na výber v podstate dve možnosti:

  1. obrázky od výrobcov
  2. vlastné fotografie

Obrázky od výrobcov

Výhody:

  • nižšie náklady
  • jednoduché a rýchle obstaranie

Nevýhody:

  • produkty sa v skutočnosti často vzhľadovo líšia od toho, čo je na obrázku
  • pri preberaní obrázkov od iných autorov je potrebné rešpektovať autorské práva

Vlastné fotografie

V tomto prípade si môžete obrázky nafotiť sami, alebo osloviť profesionálneho fotografa. Treba počítať s tým, že pri veľkom počte produktov to môže predstavovať významnú nákladovú položku.

Výhody:

  • produkty si môžete nafotiť z rôznych uhlov podľa potreby
  • k jednému produktu viete pripraviť viac detailných obrázkov

Nevýhody:

  • náročnejšie na čas
  • vyššie náklady v prípade využitia profesionálneho fotografa a veľkého počtu produktov

Nároky na kvalitu

Formát obrázku

Na internete sa v súčasnosti používajú 2 bežné formáty obrázkov - JPG a PNG. Na obrázky produktov je vhodný formát JPG, pretože má dobrý pomer medzi kvalitou a veľkosťou súboru. Ide však o formát so stratovou kompresiou, takže si treba dať pozor, aby bol vhodne nastavený pomer kompresie, tzn. ani príliš nízky (aby neboli obrázky príliš veľké) ani príliš vysoký (aby neboli obrázky nekvalitné). Formát PNG sa hodí v prípade, že chcete zachovať plnú kvalitu bez skreslenia a straty ostrosti, napr. na schémy a podobne.

Obrázky by mali byť uložené vo farebnom modeli RBG, nie CMYK.

Rozmer obrázku

Zdrojové obrázky by mali byť v rozmere aspoň 300 x 300 px, optimálne 600 x 600 px. Vo všeobecnosti by rozmer nemal presiahnuť 800 x 800 px. Veľké obrázky sa totiž nemusia zmestiť na monitor a to môže sťažiť ich prehliadanie. Samozrejme môžu existovať výnimky a v špeciálnych situáciách môže byť vhodné použiť aj väčšie rozmery.

Kompozícia a farebnosť

Tovar na obrázkoch by mal byť vhodne kompozične umiestnený, pozadie by malo byť v dostatočnom kontraste, aby tovar vynikol. Ideálne je ak sú všetky fotografie pri jednom produkte na rovnakom pozadí. Niekedy je vhodné pridať k produktu iný bežný objekt, ktorý pomôže pochopiť, ako je daná vec v skutočnosti veľká.

V mnohých prípadoch je vhodné použiť viacero obrázkov, ktoré produkt ukazujú v rôznych polohách a z rôznych uhlov. Predstavu pomôžu dotvoriť aj zábery na detaily produktu.

Fotografie by mali byť dostatočne ostré a farebne vyvážené.

Príprava na vloženie do elektronického obchodu

Všetky obrázky, ktoré budete do e-shopu vkladať, by ste si mali pripraviť vopred. Odporúčame, aby mali všetky rovnaké rozmery. Je jedno, či majú vaše obrázky rozmer 600 x 600 px alebo 800 x 600 px. Niekde sa hodia viac štvorcové obrázky, inde zase obdĺžnikové. Dôležité je, aby bol zachovaný pomer strán. To zabezpečí, že výsledné náhľady (zmenšeniny), ktoré elektronický obchod vygeneruje, budú mať tiež zhodný pomer strán a vo výsledku bude zoznam produktov vyzerať jednotne a prehľadne.

Vhodné je tiež pred vložením obrázky orezať a zbaviť ich zbytočných alebo prázdnych plôch okolo produktu.

Diskusia (0 komentárov)